niedziela, 19 maja 2013

Igrzyska śmierci/The Hunger Games

AUTOR: Suzanne Collins
TYTUŁ: Igrzyska Śmierci/The Hunger Games
GATUNEK: Fantasy
DATA WYDANIA: 2008 rok
ILOŚĆ STRON: 350
CENA: 29.90 zł.





Na ruinach dawnej Ameryki Północnej rozciąga się państwo Panem , z imponującym Kapitolem otoczonym przez dwanaście dystryktów . Okrutne władze stolicy zmuszają podległe sobie rejony do składania  upiornej daniny . Raz w roku każdy dystrykt musi dostarczyć chłopca i dziewczynę  między dwunastym , a osiemnastym rokiem życia , by wzieli udział w Głodowych Igrzyskach , turnieju na śmierć i życie , transmitowanym na żywo przez telewizję.Bohaterką , a jednocześnie narratorką książki jest szesnastoletnia Katniss Everdeen , która mieszka z matką i młodszą siostrą w jednym z najbiedniejszych dystryktów nowego państwa .Katniss po śmierci ojca jest głową rodziny - musi troszczyć się o młodsza siostrę i chorą matkę , a jest to prawdziwa walka o przetrwania .



Książka bardzo mi się podobała.Losy,które są opisane mogą zadziwić każdego.Kiedy zaczęłam  ją czytać już po pierwszych stronach nie mogłam się oderwać.Musiałam wiedzieć co będzie dalej.Autorka nie zapomniała dodać również o wątku miłosnym,który pojawia się miedzy głównymi bohaterami.Z jednej strony Katniss kocha Gale a z drugiej Peeta.
Dużym plusem dla książki jest narracja,która występuje w czasie teraźniejszym i prowadzona jest z punktu widzenia głównej bohaterki.
Książkę polecam wszystkim.Sądzę,że najbardziej spodoba się młodzieży,ale osoby dorosłe również mogą się nią zainteresować.


OCENA : 10/10 

17 komentarzy:

  1. Właśnie chciałam ją przeczytać od dawna, ale czekam do urodzin, to moja przyjaciółka mi ją kupi z prezencie ♥ Dzięki tobie wiem że na pewno warto ;)
    littleworldnessy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham tą książkę :) To jest bardzo fajne, też nie mogłem oderwać się od niej...
    Recenzja jest OK, tylko mogłabyś dodać więcej info co będzie w danym tomie, ale jak sama chcesz...
    mlwdragon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Własnie mam zamiar ja przeczytac i porównać z filmem xD Swietna recenzja:)
    muzycznomaniaa.blogspot.com/‎

    OdpowiedzUsuń
  4. Super! A zrobiłabyś recenzję książki "Mag"?


    http://nie-ukrywaj-talentu.blogspot.com/ lub http://sprawki-zyciowe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. ,,Igrzyska Śmierci'' są świetne! :)
    Ciekawie opisałaś tą książkę;>
    I oczywiście zgadzam siez oceną :)
    zapraszam;

    ewaa-farnaa-ef.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam tą książkę . ♥

    OdpowiedzUsuń
  7. nie czytałam niestety :( ale może pożyczę od koleżanki.
    zaobserwowałam i liczę na to samo! :)
    sanderusbloguje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. swietna recenzja!
    co do ksiazki bardzo ciekawa, niewatpliwie ciekawsza niz film:)
    obserwuje oczywiscie, gdyz zapowiada sie ciekawie;)

    ZAPRASZAM DO MNIE:
    http://my-reflections-and-more.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny blog ; ) zapraszam do mnie http://swwagiie.blogspot.com/ ; *

    OdpowiedzUsuń
  10. super blog

    http://miki-and-nessy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. świetny blog, zawsze coś innego ! ;) będę tu zaglądać ;) powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  12. Cóż jakoś nie ciągnie mnie do tej książki, ale chyba się skuszę, bo dużo osób się nią zachwyca. Widziałam kawałek filmu i był nawet ok. Trochę z ogólnej koncepcji przypomina mi kiedyś przeczytane "Jutro" które polecam przeczytać. Recenzja ogółem fajna i ciekawie napisana. Ma istotny podział na dwie części: przybliżenie fabuły i wrażenia recenzenta. Zajrzę tu jeszcze na pewno i postaram się dotrzeć do "Igrzysk"

    OdpowiedzUsuń
  13. Igrzyska Śmierci - obejrzałam tylko film, który mi się strasznie spodobał. Był dla mnie idealny. Na początku książka odpychała mnie ilością stron. Troszkę dużo, że 350, ale chyba zakupię i przeczytam. Słyszałam, że jest o wiele lepsza od filmu. Teraz wiem, że muszę po prostu ją przeczytać i chyba tak uczynię. :>
    Jeśli znalazłabyś troszkę czasu, by skomentować mojego bloga to bardzo proszę, bo przecież sama wiesz jakie to jest ważne. Odwdzięczę się tym samym :)
    http://modaprzemijastylpozostajex3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Moja ulubiona ksiazka, seria wszystko! Naprawde uwielbiam Panem, Igrzyska, Katniss, Peete i wszytskich *o* Igrzyskomanem jestem od stycznia i nigdy mi sie to nie znudzi^^

    Recenzja nie okazala sie slaba, jak z poczatku zakladalam. Nie wierze, ze nikt przede mna nie skarcil cie za te przecinki i kropki! PO znakcha interpunkcyjnych stawiamy spacje, u Ciebie w ogole jej nie widac. Nie mniej jednak ksiazka jest na prawde godna polecenia i zgadzam sie z Toba z tym 10/10, i mysle, ze do zachecenia na taka ksiazke, mozna by bylo dopisac ciut ciut? Nie sadzisz?

    Oczywiscie nie uwazam sie za eksperta, tylko Ci poradzialam. Moje recki rowniez nie sa wspaniale, i nie musisz odwolywac, anie sluchac moich rad. Zaoobserwowalam, bo chce zobaczyc Twoje dalsze poczynania, no i powodzenia!

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Zostałaś nominowana do Liebster Blog Award, szczegóły: http://wisniowe-zapiski.blogspot.com/2013/06/pytania-odpowiedzi-nominacje.html

    OdpowiedzUsuń
  16. od dawna planuję przeczytać tą książkę, gdyż oglądałam film i bardzo mi się spodobała fabuła

    OdpowiedzUsuń